Anna Isabella Granberg

MakeUpArtist .:. Mamma .:. Sambo med Anton och en "catlover"

angående BoLånen

Publicerad 2012-01-04 00:44:39 i Allmänt

läser o gormet ang bolån och hur bankerna sköter detta..
ja OCh att bankerna har för höga lån, men det e ju DOM som bestämmer vad det ska kosta att låna deras pengar.

köper man ett hus för 3 miljoner, och lånar hela summan och har en taskig inkomst eller nå som gör att det står o faller för 0,15%.. då är man ju f*n ute o cyklar..

för mig o anton kvitttar det ang div höjningar i fjutt procenter, just för att vi har köpt ett hus till våran ekonomi, inte efter storleken på drömhuset.. även om det går upp så klarar vi det o det var något vi sett till, alltså att vi klarar upp och ned gångar i ekonomin.

har man inte råd ska man inte köpa.. visst.. jag ahr haft lån tidigare på dator, kamera,matta (!!) men jag skaffade lånen pga att jag är sämst på att spara i förväg.. jag klarade av mina lån för jag såg till att betala o sen inte fylla på med nya. jag förstår lyxfällan folket, jag förstår hur enkelt det e att låna..

men när du lånar så blir det konsekvenser o det e att du måste betala tillbaka. lånar du svart o inte betalar tillbaka så kommer nån med en pistol till din dörr, att låna ifrån en bank så får du nått extra vitt kuvert..

så om det e så hemskt att låna pengar, gör inte det då.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

annaisabella

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela