Anna Isabella Granberg

MakeUpArtist .:. Mamma .:. Sambo med Anton och en "catlover"

OM jag trodde

Publicerad 2011-05-11 05:17:25 i Allmänt

att jag var trött igår.. så idag är jag så trött att jag inte ens orkar sova..
Tror chocken kom nu.. Vad som hade kunnat ha hänt igår..

För att sammanfatta.

hade fullspäckad dag igår, vaknade tidigt o sparkade upp anton ifrån sängen, kunde inte somna om, åkte med anette till barnmorskan, sen på stan o lunchade, förbi parelle o sen träffa sofia o slinga hennes hår.. sen hem o vila.. det var då jag fick samtalet..

när jag var som tröttast vi 13 tiden igår så somnade jag, efter drygt en timme så vaknar jag halvt om halvt av att telefonen ringer, okänt nummer, tänkte först inte svara men gör det iallafall, personen i luren var en leksing.. ja just, det var hedlund, som var i nån slags chock.. han mummlade något i stil med "hej det e hedlund som anton jobbar med, vet inte ifall du kommer kanke ihåg mig... " jag trodde detta var ett skämt, för hur kan jag glömma en person med den dialekten?! han fortsatte "blir inte rädd nu med anton har varit emd om en olycka här på jobbet, han har skadat sig i handen o har blivit skjutsad till akuten, vet inte ifall han åker vidare direkt till sunderbyn ".. jag är inte säker på va jag tänker eftersom jag är halvt sovandes, men kommer fram med nå ord "jaha, jamen då kanske han får vila, för han gör det aldrig annars".. samtalet pågick ett par minuter till med kommer inte ihåg något mer av det..

tur i oturen hade jag anettes bil, så jag sprang först runt om en yr höna utan huvve i lägenheten, sprang ut o till bilen, fräste iväg mot akuten o får komma till antons rum, han har just fått morfin o div stelkrampssprutor, blodet hade droppat på byxan o skorna o hans hand var blodig o svullen, hans lillfinger pekade rakt snett utåt.. !!

jag var fortfarande så trött att jag fattade ingenting.. hade nog en chock..

ganska snabbt kom läkaren o kollade till handen/fingret. o fixade till det så att den blev mer rak..

medans vi väntade på fler utlåtanden ifrån röntgen osv så berättade aneton vad det var som hade hänt, att han skulle ta bort nåt som hade gjorts fel, och att när han använde muttterdragaren så hände det något o hans handske fastnade i en spik som satt fast i mutterdragaren o krökts till iställt för att ha satt dit en sprint, o när hansken fastnade o snurrades runt av kraften ifrån dragaren så knäcktes lillfingret o det ströp åt resterande fingrar..

tydligen var det bara slamsor kvar av hansken han hade haft på sig.....

så.. HAN HADE EN OTROLIG TUR O OTUREN..

efter 2timamr på akuten i piteå och 4timmar på akuten i luleå fick vi äntligen rulla hemåt, snabbstopp på apoteket för att hämta ut värktabletter o pencillin..

väl hemma så däckade jag ganska snabbt.. utmattande deluxe..

nu när jag vakande så känner jag bara .. shit vad hände.. vad hade kunna ha hänt..
allt gick ju bra, så ska skaka av mig hela detta, o bara njuta av att få ha han vid min sida, hela han, i 3veckor.. inte helt ultimat med tanke på flytten.. men han har ju en hand/arm som e OK.......

snacka om att ALLT ska hända på en gång..



ska slappa o kolla nån serie, o sen försöka sova ett tag till.. klockan är bara 05:17.. det e inte OK att vara vaken..

hejz

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2011-05-11 07:04:06

Aj, ja han hade verkligen tur i oturen. Hoppas att han känner sig snart bättre i handen - inte har så ont. Ni får leja hjälp i packandet, du kan inte bära och Anton kan inte bära.

Om ni behöver hjälp när det är dags att flytta så får du höra av dig.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

annaisabella

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela